Nøddebar  Nøddebar

Min kæreste er startet i skole igen, og så er det altså rart, at have lidt lækkert med i madpakken. Disse barer smager af en mellemting mellem muslibarer og banankage – hvilket er en helt fantastisk sammensætning!
Bananerne gør, at de forbliver bløde og får konsistens som banankage, og de mange nødder giver baren lidt bid.
Vi havde noget proteinpulver i skabet, som røg i blandingen, så kan de nemlig også gå for en snack efter træning. Det hjælper altid lidt på motivationen, at have noget lækkert at komme hjem til. 😉
Nem og hurtig snack, som kan varieres på mange måder, alt efter hvilke nødder og tørrede frugter man har til rådighed.

Ingredienser

  • 2 modne bananer
  • 1 spsk sirup
  • 1 dl proteinpulver
  • 50 g havregryn
  • 120 g hakkede blandede nødder (jeg brugte mandler, pistacie-, hassel-, cashew og jordnødder)
  • 75 g tørret frugt (eksempelvis rosiner og tranebær)

Fremgangsmåde:

  • Mos bananerne
  • Tilsæt resten af ingredienserne og bland det hele godt sammen
  • Beklæd en form med bagepapir og hæld massen heri
  • Pres massen ud, så den får en tykkelse på ca. 2 cm.
  • Bag ved 180 grader i 15 minutter
  • Lad køle af og skær til i passende størrelseNøddebar